DZP dla środowiska

Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji – wyzwanie dla wójtów, burmistrzów i prezydentów

Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji – wyzwanie dla wójtów, burmistrzów i prezydentów

Zachęcam do zapoznania się z moim artykułem dotyczącym nowych zapisów ustawy Prawo wodne. Przepisy ustawy z 20 lipca 2017 r. wprowadziły do prawa polskiego zupełnie nowy rodzaj opłaty za korzystanie z wód, tzn. opłatę za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej. W odróżnieniu od pozostałych opłat, obowiązki związane z ustalaniem wysokości oraz […]

Kto stoi za masowymi pożarami składowisk?

Kto stoi za masowymi pożarami składowisk?

Zapraszam do obejrzenia mojego wywiadu dla TV RZECZoPrawie na temat problemu płonących składowisk odpadów. Materiał dostępny jest na stronie: http://www.rp.pl/RZECZoPRAWIE/180619381-Daniel-Chojnacki—Kto-stoi-za-masowymi-pozarami-skladowisk.html    

Możliwość podejmowania przedsięwzięć mających wpływ na stan wód

Możliwość podejmowania przedsięwzięć mających wpływ na stan wód

Pok koniec roku 2012 Komisja Europejska opublikowała trzecie sprawozdanie w sprawie wykonania dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej (Dz. Urz. WE L 327 z 22.12.2000, str 1-73 z późń. zm.). Obejmowało ono między innymi zastrzeżenia do implementacji tego aktu przez Polskę.

Obowiązkowe wodomierze już za trzy lata

Obowiązkowe wodomierze już za trzy lata

Do 31 grudnia 2020 r. Wody Polskie zostały zobowiązane do wyposażenia podmiotów obowiązanych do ponoszenia opłaty za usługi wodne w stosowne przyrządy pomiarowe podlegające prawnej kontroli metrologicznej – chyba że dany podmiot już taki przyrząd posiada lub poniesie koszty jego wyposażenia we własnym zakresie.

charging the electric car in station. renewable energy concept

Demand set to rise for electric transport solutions in Poland

At the beginning of the year, the Polish parliament passed the Act on Electromobility and Alternative Fuels. The Act passed is consistent with the Polish government’s strategy to develop electromobility in Poland, as it is not only a mechanism for implementing Directive 2014/94/EU on the deployment of alternative fuels infrastructure in national law, but also the first comprehensive regulation on electromobility in Poland.