Suplementy diety i inne środki spożywcze

Rewolucja w refundacji!

Ministerstwo Zdrowia opracowało i opublikowało wczoraj wieczorem projekt nowej, kompleksowej ustawy refundacyjnej. Zmiany mają charakter rewolucyjny – dotyczy to przykładowo zarówno wprowadzenia nowej kategorii refundacyjnej, sztywnych marż i cen, jak i instrumentów typu price-volume agreements. Na naszym blogu w najbliższym czasie rozpoczniemy cykl postów przedstawiających analizy biznesowo-prawne projektowanych zmian. Zapraszamy […]

Nowe szanse dla rynku pozaaptecznego

Minister Zdrowia szykuje korzystną nowelizację przepisów dla sklepów medycznych(medyczno-zielarskich), które będą mogły w znacznym stopniu rozszerzyć asortyment oferowanych produktów i wzmocnić pozycję konkurencyjną wobec aptek.

Wykaz oświadczeń zdrowotnych jeszcze w 2010?

Wszystko wskazuje na to, że wykaz dopuszczalnych oświadczeń zdrowotnych zostanie przyjęty wcześniej niż wszyscy oczekiwali. Komisja Europejska planuje bowiem wydanie wykazu częściowego. Oznacza to, że wielu przedsiębiorców z branży suplementów diety i sektora spożywczego już teraz będzie musiało podjąć decyzję co do niezbędnych zmian w znakowaniu produktów i polityce reklamowej.

Czy reklama niektórych suplementów diety zostanie zabroniona? Konsekwencje obowiązywania regulacji dotyczących oświadczeń zdrowotnych

Prace nad przyjęciem wykazu dozwolonych oświadczeń zdrowotnych cały czas trwają. Można się jednak spodziewać, że „biała lista” zostanie wydana już niedługo. Będzie to oznaczać rewolucyjne zmiany w zakresie reklamy suplementów diety. Dla niektórych produktów może to być nawet równoznaczne z zakazem ich reklamowania.

Jak reklamować suplementy diety?

Reklama suplementów diety regulowana jest co do zasady mniej restrykcyjnie niż reklama produktów leczniczych. Niemniej jednak również w tym obszarze obowiązuje kilka ważnych reguł, o których przedsiębiorca powinien pamiętać.

E-maile a bezpieczeństwo prawne zarządu: pięć uwag dotyczących branży

E-maile stanowią coraz częściej najważniejszy materiał dowodowy w postępowaniach karnych (np. polskie przepisy antykorupcyjne, FCPA), administracyjnych (np. prawo antymonopolowe) i w procesach cywilnych (np. powództwo z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji). E-mail raz wysłany „zaczyna żyć własnym życiem”; skasowanie jego treści na komputerze pracownika nie zmniejsza ryzyka, a wręcz pogarsza sytuację, […]