Nowe zasady reklamy suplementów diety w telewizji

Gruntowne zmiany w wymaganiach dla spotów reklamowych emitowanych w czołowych kanałach telewizyjnych w Polsce. Podpisane niedawno porozumienie nadawców spowoduje, że do prac nad materiałami reklamowymi trzeba już teraz podchodzić w inny sposób. Sama zgodność z przepisami nie będzie wystarczająca dla emisji. Pozostaje mało czasu na zmiany, gdyż zasady dotyczą już spotów emitowanych od 1 stycznia 2020 r.

Przedstawiciele największych nadawców telewizyjnych zawarli porozumienie, które ustala nowe standardy emisji reklam suplementów diety w telewizji. Już od 1 stycznia 2020 wszystkie reklamy tych produktów będą musiały być zgodne z wymaganiami samoregulacji, aby zostać wyemitowane np. w kanałach TVP, TVN, czy Polsat.

Część wymogów idzie dalej niż przepisy prawne lub jest bardziej specyficzna. Przykładem takiego wymogu jest obowiązek zamieszczenia komunikatu „Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych.”, w ściśle określonej formie i wymiarach.

Podmioty, które mają zaplanowane emisję reklam telewizyjnych od 1 stycznia 2020 muszą pilnie rozpocząć rewizję swoich spotów reklamowych i dokonać w nich modyfikacji.

Więcej szczegółów w Alercie DZP dostępnym pod LINKIEM.

 

Michał Tracz

Michał Tracz
Radca Prawny, Senior Associate

michal.tracz@dzp.pl

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *