Kosmetyki

Jak reklamować kosmetyki?

Produkty kosmetyczne są coraz powszechniej wykorzystywane przez apteki jako towar do zwiększania ich marżowości, wpływania na atrakcyjność placówki w oczach konsumenta, a w rezultacie na jej obroty. Takie wykorzystanie produktów kosmetycznych jest jednym z wielu dostępnych narzędzi trade-marketingowych, które mogą odrobić potencjalne straty spowodowane przepisami Ustawy refundacyjnej i usztywnieniem cen […]

Inspekcja sanitarna nie zawsze właściwa

Inspekcja sanitarna aby podjąć decyzję w sprawie dostosowania nieprawidłowości w ramach kontrolowanych kosmetyków, jest zobowiązana wykazać, że kwestionowane elementy stanowią uchybienie wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Produkty z pogranicza – korzyści i ryzyka związane z klasyfikacją

Suplement diety a może FSMP? Jeszcze wyrób medyczny, czy może już lek? Wyrób medyczny, czy może jednak… suplement diety? Klasyfikacja produktu stwarza czasem problemy. Umiejscowienie w sferze pogranicza może być jednak także źródłem istotnych przewag konkurencyjnych. Prezentujemy kluczowe wnioski z wykładu poświęconego tej tematyce, który odbył się w ramach konferencji […]

Komisja Europejska ustala kryteria uzasadniania oświadczeń dla kosmetyków

Komisja Europejska wywiązała się ze swoich obowiązków i na dzień przed terminem stosowania Rozporządzenia 1223/2009/WE uchwaliła rozporządzenie wykonawcze do tego aktu. W związku z tym, 11 lipca 2013 roku weszło w życie Rozporządzenie Komisji Europejskiej nr 655/2013 określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi, o […]

Nowe zasady dla kosmetyków już obowiązują

Od wczoraj producenci i dystrybutorzy kosmetyków żyją w nowej rzeczywistości prawnej. Po ponad trzech latach od opublikowania Rozporządzenia 1223/2009/WE nadszedł moment, kiedy zdecydowana większość przepisów tego aktu prawnego jest już w pełni obowiązująca. Ponad trzy lata minęły szybko i czas ten wiązał się z dużym wysiłkiem firm kosmetycznych by przygotować […]

Branża kosmetyczna a działania organów antymonopolowych

Branża kosmetyków nie jest wolna od ryzyk wynikających z naruszenia przepisów prawa antymonopolowego. W ostatnim czasie przekonali się o tym najwięksi producenci tych artykułów, którzy wymieniali się informacjami dotyczącymi polityki cenowej. We wzmiankowanym przypadku przedstawiciele firm Beiersdorf, L’Oréal, GlaxoSmithKline, niemieckiego producenta środków czystości Erdal-Rex oraz Procter & Gamble i należącego […]

Przy śniadaniu o kosmetykach

Na rynku kosmetyków nadciągają duże zmiany. Wszystko za sprawą Rozporządzenia 1223/2009/UE, które wprowadza szereg nowych, często rewolucyjnych rozwiązań prawnych oraz zmienia wiele dotychczas obowiązujących reguł istotnych z punktu widzenia większości podmiotów w branży kosmetycznej – od producentów/importerów, przez dystrybutorów hurtowych/detalicznych, aż po sprzedawców sprzedaży bezpośredniej. W związku z licznymi wątpliwościami […]