Kosmetyki

Cosmetics.

Sejm uchwalił ustawę o produktach kosmetycznych

4 października br. Sejm przyjął ustawę o produktach kosmetycznych. Sejmowa Komisja Zdrowia prowadząca prace nad kształtem ustawy nie wprowadziła znaczących zmian w stosunku do projektu, który wpłynął do Sejmu w maju br. W związku z powyższym należy spodziewać się szybkiego zakończenia prac nad regulacją.

Umbrella and pills

Marki parasolowe pod lupą URPL

URPL zapowiada, że będzie brał pod uwagę w procesie rejestracji leków także nazwy produktów z innych kategorii. Stanowisko kontrowersyjne, ale może mieć duży wpływ na ramy funkcjonowania marek parasolowych w Polsce.

Podwójna rewolucja w kosmetykach

Podwójna rewolucja w kosmetykach

Dla branży kosmetycznej nadciąga wiele wyzwań związanych z nową ustawą o produktach kosmetycznych oraz RODO. Wciąż dostępne są miejsca na seminarium PZPK z naszym udziałem, na którym będziemy przybliżać te kwestie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z pierwszej edycji wydarzenia , która będzie powtórzona 11 kwietnia.

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dla prowadzenia prawidłowej reklamy kosmetyków nie wystarczy przestrzeganie obowiązków wprost określonych w prawie. Przepisy prawa nakazują również zgodność z dobrymi obyczajami. Jak ustalić co dokładnie nakazują dobre obyczaje? O tym mówił Michał Tracz podczas 7. edycji seminarium Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków organizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Jak reklamować kosmetyki?

Produkty kosmetyczne są coraz powszechniej wykorzystywane przez apteki jako towar do zwiększania ich marżowości, wpływania na atrakcyjność placówki w oczach konsumenta, a w rezultacie na jej obroty. Takie wykorzystanie produktów kosmetycznych jest jednym z wielu dostępnych narzędzi trade-marketingowych, które mogą odrobić potencjalne straty spowodowane przepisami Ustawy refundacyjnej i usztywnieniem cen […]

Inspekcja sanitarna nie zawsze właściwa

Inspekcja sanitarna aby podjąć decyzję w sprawie dostosowania nieprawidłowości w ramach kontrolowanych kosmetyków, jest zobowiązana wykazać, że kwestionowane elementy stanowią uchybienie wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Produkty z pogranicza – korzyści i ryzyka związane z klasyfikacją

Suplement diety a może FSMP? Jeszcze wyrób medyczny, czy może już lek? Wyrób medyczny, czy może jednak… suplement diety? Klasyfikacja produktu stwarza czasem problemy. Umiejscowienie w sferze pogranicza może być jednak także źródłem istotnych przewag konkurencyjnych. Prezentujemy kluczowe wnioski z wykładu poświęconego tej tematyce, który odbył się w ramach konferencji […]

Komisja Europejska ustala kryteria uzasadniania oświadczeń dla kosmetyków

Komisja Europejska wywiązała się ze swoich obowiązków i na dzień przed terminem stosowania Rozporządzenia 1223/2009/WE uchwaliła rozporządzenie wykonawcze do tego aktu. W związku z tym, 11 lipca 2013 roku weszło w życie Rozporządzenie Komisji Europejskiej nr 655/2013 określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi, o […]