Kosmetyki

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dla prowadzenia prawidłowej reklamy kosmetyków nie wystarczy przestrzeganie obowiązków wprost określonych w prawie. Przepisy prawa nakazują również zgodność z dobrymi obyczajami. Jak ustalić co dokładnie nakazują dobre obyczaje? O tym mówił Michał Tracz podczas 7. edycji seminarium Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków organizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Jak reklamować kosmetyki?

Produkty kosmetyczne są coraz powszechniej wykorzystywane przez apteki jako towar do zwiększania ich marżowości, wpływania na atrakcyjność placówki w oczach konsumenta, a w rezultacie na jej obroty. Takie wykorzystanie produktów kosmetycznych jest jednym z wielu dostępnych narzędzi trade-marketingowych, które mogą odrobić potencjalne straty spowodowane przepisami Ustawy refundacyjnej i usztywnieniem cen […]

Inspekcja sanitarna nie zawsze właściwa

Inspekcja sanitarna aby podjąć decyzję w sprawie dostosowania nieprawidłowości w ramach kontrolowanych kosmetyków, jest zobowiązana wykazać, że kwestionowane elementy stanowią uchybienie wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Produkty z pogranicza – korzyści i ryzyka związane z klasyfikacją

Suplement diety a może FSMP? Jeszcze wyrób medyczny, czy może już lek? Wyrób medyczny, czy może jednak… suplement diety? Klasyfikacja produktu stwarza czasem problemy. Umiejscowienie w sferze pogranicza może być jednak także źródłem istotnych przewag konkurencyjnych. Prezentujemy kluczowe wnioski z wykładu poświęconego tej tematyce, który odbył się w ramach konferencji […]

Komisja Europejska ustala kryteria uzasadniania oświadczeń dla kosmetyków

Komisja Europejska wywiązała się ze swoich obowiązków i na dzień przed terminem stosowania Rozporządzenia 1223/2009/WE uchwaliła rozporządzenie wykonawcze do tego aktu. W związku z tym, 11 lipca 2013 roku weszło w życie Rozporządzenie Komisji Europejskiej nr 655/2013 określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi, o […]

Nowe zasady dla kosmetyków już obowiązują

Od wczoraj producenci i dystrybutorzy kosmetyków żyją w nowej rzeczywistości prawnej. Po ponad trzech latach od opublikowania Rozporządzenia 1223/2009/WE nadszedł moment, kiedy zdecydowana większość przepisów tego aktu prawnego jest już w pełni obowiązująca. Ponad trzy lata minęły szybko i czas ten wiązał się z dużym wysiłkiem firm kosmetycznych by przygotować […]

Branża kosmetyczna a działania organów antymonopolowych

Branża kosmetyków nie jest wolna od ryzyk wynikających z naruszenia przepisów prawa antymonopolowego. W ostatnim czasie przekonali się o tym najwięksi producenci tych artykułów, którzy wymieniali się informacjami dotyczącymi polityki cenowej. We wzmiankowanym przypadku przedstawiciele firm Beiersdorf, L’Oréal, GlaxoSmithKline, niemieckiego producenta środków czystości Erdal-Rex oraz Procter & Gamble i należącego […]

Przy śniadaniu o kosmetykach

Na rynku kosmetyków nadciągają duże zmiany. Wszystko za sprawą Rozporządzenia 1223/2009/UE, które wprowadza szereg nowych, często rewolucyjnych rozwiązań prawnych oraz zmienia wiele dotychczas obowiązujących reguł istotnych z punktu widzenia większości podmiotów w branży kosmetycznej – od producentów/importerów, przez dystrybutorów hurtowych/detalicznych, aż po sprzedawców sprzedaży bezpośredniej. W związku z licznymi wątpliwościami […]