Znaki towarowe

Przyjmujmy innowacje pracowników

Przyjmujmy innowacje pracowników

Udostępnienie pracownikom szerokiej platformy do wyrażania i wdrażania swoich pomysłów ma swoje obiektywne uzasadnienie w potencjale tych pomysłów do ulepszenia środowiska pracy, produktów lub usług. Przedsiębiorca może tym sposobem wejść w posiadanie rozwiązania na tyle innowacyjnego, że może zmienić strukturę swoich przychodów i kosztów, zaburzyć konkurencję bądź wręcz stworzyć nowy rynek.

network connection concept

Odzyskiwanie prawa do domeny internetowej

Niestety nie należą do rzadkości sytuacje, w których przedsiębiorcy zderzają się z faktem zarejestrowania domeny internetowej z wykorzystaniem ich firmy/marki czy też znaku towarowego przez inną osobę/podmiot. Do tego typu sytuacji dochodzi najczęściej na tle współpracy z przedstawicielami/agentami, którzy wykorzystując fakt otwarcia się danego przedsiębiorcy na nowy rynek, bardzo szybko reagują i rejestrują w domenie danego państwa domenę zawierająca oznaczenie tego przedsiębiorcy.

Marki anglojęzyczne – czy polski konsument mówi po angielsku?

W zglobalizowanym świecie producenci dóbr, zwłaszcza tych szybko zbywalnych, tworzą marki o zasięgu globalnym. W tym celu często korzystają z języka angielskiego, uznając go za uniwersalny. Posłużenie się językiem Szekspira może być marketingowo uzasadnione również w przypadku rodzimych marek.

Parę słów o systemie jednolitego patentu (1)

Jakiś czas temu przez polskie media przetoczyła  się burza, spowodowana planem wprowadzenia na terenie Unii Europejskiej tzw. patentu jednolitego. Patent jednolity – według założeń – miał stanowić długo oczekiwane rozwiązanie dla wspólnego rynku UE – jeden patent ważny na terenie całej Unii. Co za tym idzie- łatwiejsza i tańsza miała […]

Volens nolens, ONEL/OMEL (cz. 3 sagi)

Przewidywane przez nas jeszcze w lutym 2011 roku (patrz tutaj i tutaj) orzeczenie w sprawie ONEL/OMEL ujrzało światło dzienne. 19 grudnia 2012 roku. Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok w sprawie C-149/11(tutaj) i udzielił, chociaż częściowej, odpowiedzi co do zasad rzeczywistego używania znaku towarowego w rozumieniu art. 15(1) Rozporządzenia 207/2009?

Coś tu brzydko pachnie..

Szedłem kiedyś wzdłuż alejek ze sklepami w jednym z warszawskich centrów handlowych, bez celu konkretnych zakupów. Przechodząc obok jednego ze sklepów, moją uwagę zwrócił wydobywający się z niego charakterystyczny zapach perfum łączących wetiwer, piżmo i cytrusy. Momentalnie nasunęło mi się skojarzenie z popularną za granicami kraju siecią sklepów odzieżowych, w […]

ACTA a SABAM vs. Scarlet Extended (C-70/10)

W związku z powszechna krytyką ACTA powoływany jest ostatnio wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „TSUE”) z dnia 14 listopada 2011 r. w sprawie C-70/10 SABAM vs. Scarlet Extended. Ten artykuł ma na celu zbadanie jak treść orzeczenia TSUE w tej sprawie można odnieść do postanowień ACTA.

Skąd ta ACTA?

Po kontrowersyjnym TRIPS nadchodzi ACTA W trwającej obecnie dyskusji o ACTA nie można abstrahować od regulacji prawnych, które sukcesywnie były przyjmowane od czasów negocjacji rundy urugwajskiej WTO zmierzających do umiędzynarodowienia ochrony praw własności intelektualnej na możliwie najszerszą skalę. Od końca lat 80 tych XX w., w ocenie państw wysoko rozwiniętych, […]