IP Law Blog

Touristic telescope look at the city with view of Barcelona Spain, close up old metal binoculars on background viewpoint overlooking the mountain, hipster coin operated in panorama observation, mockup

RODO – kodeksy postępowania – czy warto?

Kodeks postępowania zatwierdzony i przyjęty przez przedsiębiorcę zgodnie z RODO to nie jest zbędny luksus. To realne narzędzie pomocne przy m.in. wykazywaniu stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa. Stosowanie zatwierdzonego kodeksu jest brane również przy wymierzaniu administracyjnej kary pieniężnej.

Przyjmujmy innowacje pracowników

Przyjmujmy innowacje pracowników

Udostępnienie pracownikom szerokiej platformy do wyrażania i wdrażania swoich pomysłów ma swoje obiektywne uzasadnienie w potencjale tych pomysłów do ulepszenia środowiska pracy, produktów lub usług. Przedsiębiorca może tym sposobem wejść w posiadanie rozwiązania na tyle innowacyjnego, że może zmienić strukturę swoich przychodów i kosztów, zaburzyć konkurencję bądź wręcz stworzyć nowy rynek.

network connection concept

Odzyskiwanie prawa do domeny internetowej

Niestety nie należą do rzadkości sytuacje, w których przedsiębiorcy zderzają się z faktem zarejestrowania domeny internetowej z wykorzystaniem ich firmy/marki czy też znaku towarowego przez inną osobę/podmiot. Do tego typu sytuacji dochodzi najczęściej na tle współpracy z przedstawicielami/agentami, którzy wykorzystując fakt otwarcia się danego przedsiębiorcy na nowy rynek, bardzo szybko reagują i rejestrują w domenie danego państwa domenę zawierająca oznaczenie tego przedsiębiorcy.

Spotkanie dla przedsiębiorców dotyczące reformy prawa ochrony danych osobowych

Spotkanie dla przedsiębiorców dotyczące reformy prawa ochrony danych osobowych

Dzisiaj (3.02.2017) odbyło się spotkanie z przedsiębiorcami dot. reformy prawa ochrony danych osobowych. Spotkanie zorganizowało i przeprowadziło Ministerstwo Cyfryzacji. Całość wydarzenia można obejrzeć online. Ponieważ dyskusja była bardzo interesująca, poniżej zebraliśmy najważniejsze dla przedsiębiorców informacje/pytania wraz z odpowiedziami ze strony Ministerstwa.

Extremely close up view of Poland currency

40,4 mln złotych, 150 spotów, 15 sekund, 30 dni

Tytułowe liczby wynikają z trzech decyzji Prezesa UOKiK wydanych w odniesieniu do praktyk reklamowych / promocyjnych stosowanych w spotach reklamowych smartDOM i Power LTE.
Kolejny raz praktyka pokazała jak istotną kwestią jest budowanie prawidłowych, odpowiadających prawu przekazów reklamowych. Główne motywy powtarzane we wszystkich trzech decyzjach to konieczność formułowania prawdziwych, czytelnych, pełnych komunikatów odnośnie oferty oraz jej elementów.
Zdaniem Prezesa UOKiK, reklama telewizyjna musi odpowiadać prawdzie i nie może sugerować konsumentom czegoś innego, niż jest w rzeczywistości. Takie stwierdzenie dotyczy przy tym nie tylko samej reklamy telewizyjnej ale również innych nośników.

Color fruits, berries and vegetables

Spotkanie „E-commerce na śniadanie”

26 stycznia odbyło się śniadanie biznesowe poświęcone przygotowaniu branży e-commerce do nowych regulacji w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) oraz trendom w marketingu efektywnościowym w 2017 r.

RODO a powierzenie danych osobowych do przetwarzania

RODO a powierzenie danych osobowych do przetwarzania

Instytucja powierzenia danych osobowych do przetwarzania jest bardzo często wykorzystywana (mniej lub bardziej świadomie) w bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Uprawnia ona administratora do korzystania z usług np. firm hostingowych czy firm dostarczających systemy CRM. Administrator nie musi samodzielnie wykonywać wszystkich operacji związanych z danymi osobowymi. RODO również w tym aspekcie przynosi zmiany.