Marketing

network connection concept

Odzyskiwanie prawa do domeny internetowej

Niestety nie należą do rzadkości sytuacje, w których przedsiębiorcy zderzają się z faktem zarejestrowania domeny internetowej z wykorzystaniem ich firmy/marki czy też znaku towarowego przez inną osobę/podmiot. Do tego typu sytuacji dochodzi najczęściej na tle współpracy z przedstawicielami/agentami, którzy wykorzystując fakt otwarcia się danego przedsiębiorcy na nowy rynek, bardzo szybko reagują i rejestrują w domenie danego państwa domenę zawierająca oznaczenie tego przedsiębiorcy.

Extremely close up view of Poland currency

40,4 mln złotych, 150 spotów, 15 sekund, 30 dni

Tytułowe liczby wynikają z trzech decyzji Prezesa UOKiK wydanych w odniesieniu do praktyk reklamowych / promocyjnych stosowanych w spotach reklamowych smartDOM i Power LTE.
Kolejny raz praktyka pokazała jak istotną kwestią jest budowanie prawidłowych, odpowiadających prawu przekazów reklamowych. Główne motywy powtarzane we wszystkich trzech decyzjach to konieczność formułowania prawdziwych, czytelnych, pełnych komunikatów odnośnie oferty oraz jej elementów.
Zdaniem Prezesa UOKiK, reklama telewizyjna musi odpowiadać prawdzie i nie może sugerować konsumentom czegoś innego, niż jest w rzeczywistości. Takie stwierdzenie dotyczy przy tym nie tylko samej reklamy telewizyjnej ale również innych nośników.

„Wyraźna zgoda konsumenta” – uwagi na bazie decyzji T-Mobile Polska

„Wyraźna zgoda konsumenta” – uwagi na bazie decyzji T-Mobile Polska

Prezes UOKIK w decyzji z dnia 27 grudnia 2016 r. (decyzja nr DDK 20/2016) stwierdził, że spółka T-Mobile Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów poprzez nieuzyskiwanie wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z usługami „Granie na Czekanie”, „Szafa Gra” i „Prenumerata”.

Okoliczności samej sprawy są bardzo szeroko opisywane w mediach, stąd we wpisie chciałbym się skupić na wnioskach płynących z uzasadnienia decyzji, które mogą pomóc innym przedsiębiorcom przy konstruowaniu mechanizmu uzyskiwania zgody na dodatkowe płatności od konsumenta. Same usługi dodatkowe są bowiem całkiem powszechne – np. usługa wniesienia sprzętu, dodatkowe ubezpieczenie czy zapakowanie w formie prezentu.

Promocje, rabaty, konkursy – orzecznictwo ułatwia tworzenie regulaminów?

Akcje marketingowe związane z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród na stałe wpisane są w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców. Wzmożoną aktywność tych działań można zaobserwować w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Tej intensywności powinna towarzyszyć troska o należyte ujęcie akcji w ramach prawnych, np. poprzez sporządzenie regulaminu. Może to wszakże wymagać dyskusji […]

Marki anglojęzyczne – czy polski konsument mówi po angielsku?

W zglobalizowanym świecie producenci dóbr, zwłaszcza tych szybko zbywalnych, tworzą marki o zasięgu globalnym. W tym celu często korzystają z języka angielskiego, uznając go za uniwersalny. Posłużenie się językiem Szekspira może być marketingowo uzasadnione również w przypadku rodzimych marek.

eSport od prawniczej szatni

Niedawno serwisy informacyjne obiegła informacja, iż technikum w Kędzierzynie-Koźle utworzyło klasę o profilu „tworzenie gier i esport”. Nie jest to żadne novum w skali światowej. W Korei od wielu lat funkcjonują szkoły średnie dedykowane kształceniu młodych osób w arkanach strzelanin, RTS, MMORPG, a abiturienci tych szkół mogą liczyć na miejsca […]

DZP na Game Industry Trends 2012

W dniach 17-18 września w Warszawie juz po raz drugi odbędzie się konferencja „Game Industry Trends 2012” dotycząca biznesu growego w Polsce i na świecie. Podczas dwudniowej konferencji zaprezentowani zostaną czołowi gracze rynkowi, najnowsze raporty i badania, trendy oraz zmiany na tym niezwykle dynamicznym rynku. Pierwszego dnia spotkania prezentację pt. […]

Coś tu brzydko pachnie..

Szedłem kiedyś wzdłuż alejek ze sklepami w jednym z warszawskich centrów handlowych, bez celu konkretnych zakupów. Przechodząc obok jednego ze sklepów, moją uwagę zwrócił wydobywający się z niego charakterystyczny zapach perfum łączących wetiwer, piżmo i cytrusy. Momentalnie nasunęło mi się skojarzenie z popularną za granicami kraju siecią sklepów odzieżowych, w […]

Wiedźmin też potrzebuje ochrony

Wirtualny świat, realne wyzwania Gry komputerowe stanowią coraz bardziej istotną gałąź światowej gospodarki, która już wkrótce może dogonić kinematografię (zysk ze sprzedaży gier komputerowych już parę lat temu był w USA wyższy niż wpływy ze sprzedaży biletów kinowych). Z szacunków PricewaterhouseCoopers wynika, iż wartość całego rynku gier komputerowych w 2010 […]