Gry komputerowe, wideo

DZP na Game Industry Trends 2012

W dniach 17-18 września w Warszawie juz po raz drugi odbędzie się konferencja „Game Industry Trends 2012” dotycząca biznesu growego w Polsce i na świecie. Podczas dwudniowej konferencji zaprezentowani zostaną czołowi gracze rynkowi, najnowsze raporty i badania, trendy oraz zmiany na tym niezwykle dynamicznym rynku. Pierwszego dnia spotkania prezentację pt. […]

Czy można ukarać nieletniego wirtualnego rabusia?

W nawiązaniu do dwóch artykułów na temat „wirtualnej kradzieży” oraz gorącej dyskusji, która im towarzyszyła pozwalam sobie zamieścić link do materiału infomacyjnego wyemitowanego przez  tvn 24, dotyczącego bardzo podobnego stanu faktycznego do tych omawianych w poprzednich artykułach.

Czy można ukarać wirtualnego rabusia?

Niedawno wpadł mi w ręce ciekawy artykuł zamieszczony w lutowym numerze „Przekroju” (dostęp niestety płatny) poruszający problem wirtualnej przestępczości. W tekście pod tytułem ”Kradzież w krainie demonów” opisano historię, w której mieszkaniec Dobrej w woj. małopolskim został pozbawiony dorobku swojego życia przez podstępnych rabusiów. Nic w tym nadzwyczajnego, gdyby nie […]

Nonassertion Covenants

Nonassertion Covenants – to szczególnego rodzaju umowy zobowiązujące jedną ze stron do niedochodzenia roszczeń z tytułu naruszeń praw własności intelektualnej.

Kronika Spotkań

9 listopada 2010 odbyło się w klubokawiarni Grawitacja spotkanie cyklu „IP przy kawie” organizowanego przez Koło Naukowe Własności Intelektualnej UW „IP” . Cykl spotkań polega na dyskusji na tematy związane z szeroko pojętą własnością intelektualną w nieco mniej formalnej atmosferze. W dyskusji tej zazwyczaj biorą udział członkowie Koła, zaproszeni reprezentanci […]

Wiedźmin też potrzebuje ochrony

Wirtualny świat, realne wyzwania Gry komputerowe stanowią coraz bardziej istotną gałąź światowej gospodarki, która już wkrótce może dogonić kinematografię (zysk ze sprzedaży gier komputerowych już parę lat temu był w USA wyższy niż wpływy ze sprzedaży biletów kinowych). Z szacunków PricewaterhouseCoopers wynika, iż wartość całego rynku gier komputerowych w 2010 […]