Gry komputerowe, wideo

Open treasure chest on the beach

New Polish gambling regulations; Think: loot crates and microtransations – Horizon 2017

Loot crate schemes usually are founded on a chance/random premise. Depending on the game, loot crates may contain VC, items, emotes, skins, levelups, upgrades, some have legendary, rare items. All of these may be considered in-kind prizes. The question remains of whether (paid/non-paid) participation in such a loot crate scheme would trigger application of gambling regulations.

Szach-mat©?

Szach-mat©?

Doktryna prawa autorskiego pełna jest teoretycznych rozważań dotyczących tego, czy „X” może być utworem. Jednak ze świecą szukać publikacji które objęłyby swoim zakresem tematykę ostatnio dyskutowaną w sportowym świecie szachów, tj. roszczeń opartych o autorskie prawa majątkowe do zestawień ruchów szachistów. Sprawa jest opisywana obszernie na portalu Dziennika Internautów w cyklu Absurdy […]

Promocje, rabaty, konkursy – orzecznictwo ułatwia tworzenie regulaminów?

Akcje marketingowe związane z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród na stałe wpisane są w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców. Wzmożoną aktywność tych działań można zaobserwować w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Tej intensywności powinna towarzyszyć troska o należyte ujęcie akcji w ramach prawnych, np. poprzez sporządzenie regulaminu. Może to wszakże wymagać dyskusji […]

eSport od prawniczej szatni

Niedawno serwisy informacyjne obiegła informacja, iż technikum w Kędzierzynie-Koźle utworzyło klasę o profilu „tworzenie gier i esport”. Nie jest to żadne novum w skali światowej. W Korei od wielu lat funkcjonują szkoły średnie dedykowane kształceniu młodych osób w arkanach strzelanin, RTS, MMORPG, a abiturienci tych szkół mogą liczyć na miejsca […]

Yes, wii can!

23 stycznia 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-355/12 Nintendo p-ko PC Box Srl. Wyrok jest istotny w przedmiocie określenia granic stosowania zabezpieczeń technicznych[1] wdrażanych przez producentów konsol oraz gier wideo. Takie zabezpieczenia, potocznie nazywanymi DRM (ang. digital rights management) służą zapobieganiu nielegalnemu korzystaniu z konsol […]

Cloud Computing – korzystanie z majątkowych praw autorskich? cz.1

Truizmem jest stwierdzenie, iż prawo nie nadąża za rozwojem techniki. Ludzka inwencja jest oczywistym motorem gospodarki światowej. Na forpoczcie tych innowacji są technologie informatyczne. Ostatnimi laty coraz większą popularność zdobywają usługi przetwarzania w chmurze. Niektóre modele cloud computingu, opisane tutaj, konkretnie Platform as a service (PaaS) oraz Software as a […]

DZP na Game Industry Trends 2012

W dniach 17-18 września w Warszawie juz po raz drugi odbędzie się konferencja „Game Industry Trends 2012” dotycząca biznesu growego w Polsce i na świecie. Podczas dwudniowej konferencji zaprezentowani zostaną czołowi gracze rynkowi, najnowsze raporty i badania, trendy oraz zmiany na tym niezwykle dynamicznym rynku. Pierwszego dnia spotkania prezentację pt. […]