Gry komputerowe, wideo

Open treasure chest on the beach

New Polish gambling regulations; Think: loot crates and microtransations – Horizon 2017

Loot crate schemes usually are founded on a chance/random premise. Depending on the game, loot crates may contain VC, items, emotes, skins, levelups, upgrades, some have legendary, rare items. All of these may be considered in-kind prizes. The question remains of whether (paid/non-paid) participation in such a loot crate scheme would trigger application of gambling regulations.

Szach-mat©?

Szach-mat©?

Doktryna prawa autorskiego pełna jest teoretycznych rozważań dotyczących tego, czy „X” może być utworem. Jednak ze świecą szukać publikacji które objęłyby swoim zakresem tematykę ostatnio dyskutowaną w sportowym świecie szachów, tj. roszczeń opartych o autorskie prawa majątkowe do zestawień ruchów szachistów. Sprawa jest opisywana obszernie na portalu Dziennika Internautów w cyklu Absurdy […]

Promocje, rabaty, konkursy – orzecznictwo ułatwia tworzenie regulaminów?

Akcje marketingowe związane z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród na stałe wpisane są w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców. Wzmożoną aktywność tych działań można zaobserwować w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Tej intensywności powinna towarzyszyć troska o należyte ujęcie akcji w ramach prawnych, np. poprzez sporządzenie regulaminu. Może to wszakże wymagać dyskusji […]

eSport od prawniczej szatni

Niedawno serwisy informacyjne obiegła informacja, iż technikum w Kędzierzynie-Koźle utworzyło klasę o profilu „tworzenie gier i esport”. Nie jest to żadne novum w skali światowej. W Korei od wielu lat funkcjonują szkoły średnie dedykowane kształceniu młodych osób w arkanach strzelanin, RTS, MMORPG, a abiturienci tych szkół mogą liczyć na miejsca […]

Yes, wii can!

23 stycznia 2014 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-355/12 Nintendo p-ko PC Box Srl. Wyrok jest istotny w przedmiocie określenia granic stosowania zabezpieczeń technicznych[1] wdrażanych przez producentów konsol oraz gier wideo. Takie zabezpieczenia, potocznie nazywanymi DRM (ang. digital rights management) służą zapobieganiu nielegalnemu korzystaniu z konsol […]