eCommerce

Nadchodzące zmiany prawne dla branży e-Commerce (i nie tylko)

Nadchodzące zmiany prawne dla branży e-Commerce (i nie tylko)

Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19, ale także w szczególności rozwój nowych technologii, ma niewątpliwy wpływ na wzrost branży handlu elektronicznego. Przedsiębiorcy z wykorzystaniem Internetu zawierają każdego dnia niezliczone ilości rozmaitego rodzaju umów z różnymi podmiotami. Przy tym należy mieć na uwadze również to, że prowadzenie działalności w Internecie wiąże […]

Internet rzeczy a świadczenie usług telekomunikacyjnych

Internet rzeczy a świadczenie usług telekomunikacyjnych

W ostatnich latach możemy zaobserwować stale rosnący rozwój koncepcji Internetu rzeczy (IoT, Internet of things), w tym wzrost popularności i dostępności przykładowo inteligentnych lodówek, inteligentnych obroży dla naszych pupili czy pojazdów wyposażonych w systemy multimedialne. Na rozpowszechnienie tego typu rozwiązań, z pewnością ogromny wpływ będzie mieć również rozwój sieci 5G. […]

Touristic telescope look at the city with view of Barcelona Spain, close up old metal binoculars on background viewpoint overlooking the mountain, hipster coin operated in panorama observation, mockup

Trendy e-commerce 2017 z perspektywy prawa

Koniec roku to zawsze z jednej strony czas różnego rodzaju podsumowań, z drugiej – prognoz i analiz co do tego jak kształtuje się przyszłość. Wszelkie znaki pozwalają przypuszczać, że po dobrym roku 2016, branże czeka równie dobry (jak nie jeszcze lepszy) rok 2017.

Many shopping carts at a supermarket

UE wzmacnia transgraniczną ochronę konsumentów

Truizmem jest stwierdzenie, że rynek e-commerce rozwija się nieprzerwanie i dynamicznie. Dotyczy to nie tylko towarów i usług oferowanych online przez rodzimych przedsiębiorców ale przejawia się również w tym, że coraz śmielej sięgamy po ofertę wykraczającą poza granice Polski. Zgodnie z raportem przygotowanym przez Gemius („E-commerce w Polsce 2016”), co dziesiąty polski klient sklepów online decyduje się na zakup transgraniczny. Najczęściej wybierane są sklepy online oferowane z terenu Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. UE szykuje zmiany, które mają wzmocnić pozycję konsumentów.

network connection concept

Nowa rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji

Po 1 stycznia 2015 r. rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji („ABI”) uległa znacznej zmianie w wyniku wejścia w życie ustawy z dnia 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, na podstawie której wprowadzono szereg zmian do ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych („UODO”)[1]. ABI, […]

Digital Data Tech 10594

O konieczności partnerstwa państwa i sektora prywatnego w budowie systemu cyberbezpieczeństwa

Normatywna definicja „cyberprzestrzeni” znajduje się w ustawie z dnia 30 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw. Cyberprzestrzenią jest przestrzeń przetwarzania i wymiany informacji tworzona przez systemy teleinformatyczne wraz […]

Czy grozi bałkanizacja Internetu?

Czy grozi bałkanizacja Internetu?

„Czy grozi bałkanizacja Internetu?” – tak dziennik Financial Times zatytułował artykuł opisujący możliwe skutki orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie M. Schrems v Data Protection Commissioner. Czy określenie to, odnoszące sie do rozpadu Imperium Osmańskiego w XIX w. oraz Jugosławii w latach dwudziestych XX wieku, może okazać się trafne […]

Cloud Computing

Raport prawny – Cloud Computing

Z nieskrywaną przyjemnością oddajemy w Państwa ręce naszą najnowszą publikację „Prawne aspekty usług chmurowych”. W formie krótkiego opracowania pokazujemy, jak wiele aspektów regulacyjnych wiąże się z nieustającym rozwojem usług chmurowych, który wciąż rodzi szereg wyzwań i problemów natury prawnej w bardzo wielu dziedzinach: od prawa telekomunikacyjnego, poprzez ochronę danych osobowych, […]

Promocje, rabaty, konkursy – orzecznictwo ułatwia tworzenie regulaminów?

Akcje marketingowe związane z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród na stałe wpisane są w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców. Wzmożoną aktywność tych działań można zaobserwować w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Tej intensywności powinna towarzyszyć troska o należyte ujęcie akcji w ramach prawnych, np. poprzez sporządzenie regulaminu. Może to wszakże wymagać dyskusji […]