Compliance na świecie

Compliance w sponsoringu – ryzyka korupcyjne w sporcie

Compliance w sponsoringu – ryzyka korupcyjne w sporcie

Media, marketing, sponsoring stanowią istotę każdej rozwijającej się marki. Firmy wykorzystując swoją silna pozycje na rynku, angażują się w promocje oraz sponsoring sportowców, świadomie kreując swój wizerunek. Jednak w każdym sporcie mogą wystąpić zjawiska korupcyjne, których ujawnienie może odbić się negatywnie nie tylko na samych sportowcach, ale także na reputacji sponsora.

Business man trapped in a circular maze

Odpowiedzialność osób indywidualnych za przestępczość białych kołnierzyków nowym priorytetem DOJ

9 września 2015 r. Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych wydał memorandum, adresowane do amerykańskich prokuratorów generalnych, którego podstawowym celem jest skierowanie uwagi organów ścigania na jednostki, w szczególności osoby zarządzające przedsiębiorstwami, odpowiedzialne za działania sprzeczne z prawem.